≡ Menu

Amalan Ibu Mengandung oleh Dato’ Ustazah Siti Nor Bahyah Mahamood

Amalan Ibu Mengandung oleh Dato’ Ustazah Siti Nor Bahyah Mahamood Menurut Al-Quran, Sunnah & Pengalaman.

Incoming search terms:

  • amalan ibu menagndung cara islam
  • amalan semasa mengandung
  • amalan ibu mengandung
  • cara terbaik amalan semase mengandung
  • amalan semasa mengandung menurut islam
  • bolehkah menyusu semasa mengandung dalam islam
  • amalan pemakanan ibu mengandung
  • www amalan mengandung
  • buku panduan ibu mengandung dalam islam
  • amalan ibu mengandung cara islam



style="display:block"
data-ad-client="ca-pub-8578700770558319"
data-ad-slot="6954970887"
data-ad-format="auto">

18 comments… add one

  • siti aishah March 4, 2010, 1:35 am

    terima kasih atas maklumat yang di beri,ianya amat bermakna dan sangat berguna untuk saya sebagai bakal ibu………………

  • syakiroh March 6, 2010, 11:11 am

    Ucapan terima kasih atas info yang amat bermakna buat saya. Insyaallah, akan saya amalkan…………………

  • niza March 10, 2010, 7:28 am

    saya ingin tahu makna Nur Qaseh Qalesya. TQ

  • Adizam March 31, 2010, 4:12 pm

    salam.. begitu laris sekali buku yg ditulis oleh Dato’ Ustazah Siti Nor Bahyah ini. sampai skrg sy masih mencari buku ini d pasaran,
    bagaimana cara nak dptkan buku ini.

  • shafa April 16, 2010, 12:47 am

    salam…

  • wani May 16, 2010, 8:39 am

    salam ustazah…sy nk tanya ni,knp sejak sy mengandung hati sy rase tak tenang jer?

  • sue May 28, 2010, 10:37 am

    salam ustazah.. sy nk tnya,boleh kah ibu hamil menyusu?

  • faizah abdullah June 4, 2010, 4:55 am

    salam ustazah,
    apakah amalan yang perlu dilakukan oleh ibu mengandung untuk mendapatkan anak yang soleh dan berguna?

  • Noor Aminuddin Mohamed Noor July 21, 2010, 7:56 am

    Saya fikir komen2 & pertanyaan sdr2 tdk dibaca oleh ustzah, sila ke FB ustazah:

    http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/Ustazah-Siti-Nor-Bahyah-Mahamood/248113084254?ref=ts

  • siti azlina bte rahman July 23, 2010, 7:33 am

    salam ustazah,saya ingin bertanya,sy baru mengandung anak pertama.apa yang baik dr segi pemakanan sy kerana sy mudah lapar dan pening kepala.lg satu,apakah amalan yang baik yang perlu kami suami isteri lakukan sepanjang tempoh kehamilan supaya anak kami menjadi insan yg soleh @solehah,timekaseh ustazah.

  • ASYIQAH October 26, 2010, 7:22 am

    salam ustazah, saya ingin bertanya,sbb sy sekarang sedang hamil anak pertama,dan sy tengah mencari nama yang sesuai untuk anak saya, cuma ingin pendapat ” muhammad ammar danish ” rasa sesuai ke..mmg makna satu persatu ader tp takut2 bila digabungkan mcm tu ader yang bertukar..inginkan penjelasan dari ustazah…

  • SARINA BT ESOP November 28, 2010, 3:44 am

    SETIAP KALI SAYA MENGADUNG SAYA TAK SKE SUAMI SAYA???AKAKAH INI DSEBBKAN PEMBAWA BABY…

  • nazelina January 7, 2011, 7:37 am

    Assalammualaikum ustazah. Saya sekarang mengandung anak yang kelima pada usia 41 tahun. Saya juga telah memiliki buku amalan ibu mengandung keluaran ustazah. Tapi saya amat kesal dengan cara Dr yang selalu menyalahkan sy kerana kandugan ini terjadi. Kata Dr kandugan ini mendatangkan masalah pada saya dan saya tak sepatut mengandung lagi pada usia ini. Dan yang menyedihkan lagi menakutkan saya dengan pelbagai tiori sain bagaikan ingin melawan kehendak TUHAN.
    Kalau jadi kataNYA maka jadilah dia, walau bagaimana sekalipun kita lakukan dia tetap jadi kerana itu ketentuan NYA. Persoalanya apakah amalan yang terbaik kami suami isteri lakukan sepanjang kehamilan ini. Kadang-kadang saya rasa sedih yang amat sangat takut pekara yang tidak baik terjadi pada kandugan saya. Saya juga ada masalah gula dalam darah yang agak tinggi setiap kali saya hamil.

  • eina March 23, 2011, 12:37 pm

    salam
    ustzah sy nk tye ape kah name y baek untk bayi sy y bkl lhir nanti
    daN ap pntng larang bg ibu mengadung krna nie bayi sulung sy

  • intan June 30, 2011, 1:52 am

    Assalamualaikum..ustazah…
    Sy adalah peminat yg suka mendengar ceramah ustazah di kaca tv..namun suami sy kurang berminat bab ceramah tentang hal agama n gemar kepada tidur, sy bimbang la ustazah akan anak sy yg sy kandungkan ini terikut sikap suami yg suka pada benda hiburan n tido walhal sy gemar mendengar ceramah agama, n membaca buku tntg agama….

  • zubaidah August 2, 2011, 12:20 am

    salam ustazah..saya baru disahkan mengandung 6 minggu.saya masih lagi menyusukan anak saya yang pertama yang kini berusia 2 thn 2 bulan.bagaimanakah cara yang terbaik untuk memisahkan anak dari terus diberikan susu ibu…dan saya akui saya sangat emosi terhadap anak saya itu sewaktu belum disahkan mengandung.bagaimana ingin mengawal kemarahan terhadap anak yang pelbagai karenah???

  • roza August 17, 2011, 7:44 am

    salam ustazah,sy bru mengandung 5bulan,anak yg ke3..saya inginkan ank yg soleh,solehah,tp sy ni asyik marah je,terutama pd anak sy yg sulung,rasa bersalah sangat pada dia..begitu juga dengan suami saya,sejak mengandung ni saya tk boleh bau suami sy,tengok muka dia sy sakit hati,kalau boleh sy tk nk itu berlaku,takut terjd pd anak dlm kandungan sy..sy berharap sangt ustazah dapat memberikan sedikit nasihat.. Terima kasih ustazah..

  • Tungku Moden September 10, 2011, 8:47 am

    Terima kasih atas senarai yang berguna ni..

Leave a Comment

post
Read previous post:
30 Soalan – Cerita Anak Pertama

Biasanya, benda yang pertama itu susah hendak di lupakan. Lebih-lebih lagi jika tentang kelahiran cahaya mata yang pertama. Jika anda...

Close